Sunday 21 April 2013

Semakan temuduga dan matrikulasi untuk lepasan SPM 2012

Assalamualaikum.



Lebih bersemangat untuk menolong rakan-rakan lepasan SPM 2012 yang sama tercari-cari kat mana nak semak segala mak nenek yang berkaitan dengan IPTA dan matrikulasi. I know how do you feel regarding mencari segala laman web and links, pastu tak jumpa wargh frust gila! So I guess Allah menghantar saya untuk memudahkan urusan korang semua in shaa Allah. Hope you guys and girls dapat manfaat dari post yang tak seberapa ni, and trust me, I've tried my best untuk cari segala info yang berkaitan. Mungkin ada sedikit kesilapan yang tak dapat dielakkan tapi percayalah, I didn't mean to do it :)



Khas untuk yang pilih apa2 kos yang bertanda # di UiTM waktu isi UPU aritu, korang dah boleh cek online sama ada dapat ke tak temuduga starting from 23rd April 2013, jam 12 tgahari.
Linknya : http://online.uitm.edu.my/


Yang ni pulak untuk yang apply UPSI. Semakan keputusan panggilan Ujian Khas Sukan bagi program AS72 - ISM Sains Sukan (Rehabilitasi Sukan) boleh mula disemak pada 24 April 2012 mulai jam 5.00 petang.
Linknya : http://akademik.upsi.edu.my/interview/page.html



Untuk yang apply for UPNM nah link untuk korang cek application status korang.
Linknya : http://www.upnm.edu.my/kemasukan/temuduga/


KALAU PENING JUGAK DENGAN SEGALA LINK UNIVERSITI YANG SY BAGI KAT ATAS NI, BOLEH TERUS KLIK http://upu.mohe.gov.my/portal/epanduan/temu_duga.php



Untuk yang apply MAKTAB PERGURUAN / IPG, semakan yang sepatutnya boleh dibuat pada tarikh 22 April telah ditunda ke tarikh 25 April atas sebab-sebab tertentu dari pihak atasan.
Linknya : http://moe.gov.my


Untuk membuat semakan matrikulasi mulai 25 April 2013 bolehlah ke link di bawah ini:-
http://apps.moe.gov.my/sst6/cheF6_12/
atau buat semakan tawaran melalui SMS :

Taipkan MOE<jarak>MAT<jarak>NO. KP dan hantarkan ke 15888
Contoh : MOE MAT 920605051542


Setakat ni je maklumat yang berjaya dikumpulkan untuk korang. Hopefully you guys and girls berpuas hati. Don't forget to have full faith in Allah and tawakal 'alallah :)

Allahul musta'an = hanya Allah tempat kita meminta pertolongan dan zadanallah ilman wa hirsha = semoga Allah memberi ilmu dan semangat kepada kita semua Amiin!


Untuk tarikh-tarikh penting bagi lepasan SPM 2012, sila klik sini


Thank you for reading my entry!
Assalamualaikum :)

7 comments: